AFSMI-Netherlands  Nieuwsbrief 2015-3

Imago is voor 77% van de Nederlandse boardrooms het belangrijkste issue

Sander Beekman | maart 2015, Bron: marketingonline.nl
Bedrijven vooral bang voor de impact van negatieve publiciteit.

Dat blijkt volgens organisatiebureau Berenschot uit hun onderzoek 'Strategy Trends 2015', dat ze hielden onder 323 ondernemers, bestuurders en topmanagers. Zij vrezen dat negatieve publiciteit een grote impact kan hebben op de sales in hun bedrijf of sector.

Extreme transparantie

Organisaties staan meer dan ooit bij klanten en consumenten in de schijnwerpers. Door extreme transparantie groeit de noodzaak om (inter)actief te handelen. Met name de relatie met de klant zal door velen ingrijpend worden veranderd.

80% wijzigt businessmodel

Ruim 80 procent van de ondervraagden verwacht dit jaar hun businessmodel te wijzigen. Roel van Lanen, senior strategieconsultant bij Berenschot: 'Slechts 20 procent laat alles bij het oude. De rest beweegt. Dat zijn niet zozeer bedrijven die in de problemen zitten, als wel die succesvol zijn. Die passen zich aan voordat dit noodzakelijk is en verkeren daardoor in een permanente staat van transitie. Zij starten pilots, proberen nieuwe dingen uit, zijn gretig en passen hun organisatie voortdurend aan. Voor de komende jaren is die aanpak de sleutel tot succes.

Het volledige rapport is via Berenschot gratis te verkrijgen. Lees verder 

 
 

Little Things Make the Biggest Difference by Stan Phelps
Discover, design, deploy!

Stan Phelps, is the founder of 9 INCH marketing. A consultancy that helps clients win customers that are four times as valuable as those acquired through traditional marketing.
His talk featured lessons from the Amazon Best Seller, “What’s Your Purple Goldfish.” It covered the ingredients of creating value and the 12 different types of little extras. Little things that add value and make life easier for customers. The presentation featured customer-centric marketing lessons from leading brands such as Apple, Disney, Southwest and Zappos. Attendees could learn about differentiation, the importance of service design and its impact on loyalty and word of mouth.
Watch the video of this keynote talk.


 

Wat kun je van AFSMI verwachten.

- Toegang tot een globaal netwerk
- Up to date kennis
- Samenwerkingskansen
- Workshops en trainingen
- Global events van wereld klasse
- Roundtables
Bezoek de AFSMI website. Naast algemene informatie omtrent events, vind je er ook interessante artikelen, presentaties en videoclips (Academie)

PC-markt krimpt sneller dan verwacht.

Bron: Dutch IT channel, | mrt 2014

De PC-markt krimpt in 2015 sneller dan verwacht aldus onderzoeksbureau IDC. De daling is niet 3,3 procent maar 4,9 procent.

Reden dat de PC-markt daalt is dat gebruikers wachten op Windows 10 en de stijgende dollarkoers. Verder kopen klanten vaker tablets en hybride systemen.

Het aantal verkochte eenheden neemt de komende jaren af van 308,1 miljoen pc's in 2014 naar 293,1 miljoen pc's (125,5 miljoen desktops en 167,5 miljoen notebooks) in 2015. Langzaam daalt dit naar naar 291,4 miljoen pc's in 2019. Lees de IDC markt/product trend informatie hier.

Engagement en  productiviteit, elke dag belangrijk

Wat is de relatie tussen engagement en productiviteit en zijn er voldoende bewijzen die deze relatie onderbouwen?
Welke organisatie gerichte methoden kun je gebruiken om de bevlogenheid van werknemers te bevorderen?
Vragen die ook in de wetenschap worden onderzocht.

Organisaties hebben behoefte aan een praktische manier om werknemers in deze tijd van recessie energiek en toegewijd te krijgen en te houden.” Dat stelde prof. dr. Willem van Rhenen  enkele jaren geleden in zijn oratie bij de aanvaarding van het ambt van hoogleraar ‘Engagement & Productivity’ aan de Nyenrode Business Universiteit.
 

De volledige rede "Engagement en productiviteit, elke dag belangrijk"  door Prof.dr. Willem van Rhenen, vind je hier

AFSMI academie,kennis en ervaring delen

Kennis en ervaring delen is een belangrijke doelstelling van het AFSMI. Op onze website www.afsmi.nl vind je (onder Academie)  artikelen en videoclips op verschillende management gebieden.

Agenda/Events Q1 2015



20 | 04 | 2015 A knowledge driven service org. (Noventum)
30 | 04 | 2015 Jaarcongres NVSM
11 | 06 | 2015 Service marketing&sales AFSMI themamiddag

De volledige jaaragenda 2015  met aanvullende informatie is terug te vinden op AFSMI-website Agenda/events
 
AFSMI

Koningin Wilhelminalaan 30

5583 AN WAALRE
 

Copyright © * 2014, AFSMI, All rights reserved.

Our mailing address is:
info@afsmi.nl

unsubscribe from this list    update subscription preferences 

AFSMI
E info@afsmi.nl
I www.afsmi.nl